کنکور برنامه ریزی شهری

برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای رشته­ ایست در حوزه عمومی و با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در مورد مسایل شهری همچون حمل و نقل، کاربری زمین و مطلوبیت‌های زیست محیطی. با توجه به ابعاد گسترده و چند بعدی شهرها و سکونتگاه‌های انسانی، این رشته نیز ابعاد مختلفی دارد، از کیفیت زندگی تا ابعاد اجتماعی، سلامت و موارد دیگر. به همین علت نظمی (Discipline) چند رشته‌ای و یا فرا رشته‌ای تلقی می‌شود که در ارتباط با سایر حرفه‌ها و علوم همچون جامعه‌شناسی، جغرافیا، اقتصاد، معماری و موارد دیگر قرار می‌گیرد. برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای شامل شاخه‌های مختلفی همچون آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی حمل و نقل، برنامه‌ریزی کاربری زمین، برنامه‌ریزی محیطی و موارد دیگر می‌شود که در ایران، گرایش­های برنامه­ ریزی شهری و منطقه­ ای در دانشکده ­های شهرسازی و معماری و سایر گرایش ­ها در دانشکده ­های جغرافیا، محیط زیست و علوم انسانی اموزش داده می­شود.

برنامه ریزی شهری یا Urban planning ، یک فرایند فنی و سیاسی است که به مسائلی مانند توسعه و طراحی کاربری زمین و محیط ساخته شده، شامل هوا، آب و زیرساخت‌هایی که از داخل مناطق شهری عبور می‌کند، مانند حمل و نقل، ارتباطات و شبکه‌های توزیع می‌پردازد. برنامه‌ریزی شهری با چیدمان فیزیکی مناطق ساخته شده توسط انسان سر و کار دارد. اصلی‌ترین هدف برنامه‌ریزی شهری رفاه عمومی است که شامل در نظر گرفتن بهره‌وری، آب و فاضلاب، محافظت و استفاده از محیط زیست و همچنین فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی می‌شود.

آزمون کارشناسی ارشد برنامه­ ریزی به سه زیرگرایش برنامه ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری تقسیم می­گردد. برنامه ریزی شهری دانشی است با هدف ارتقای کیفیت زندگی و پاسخگویی به نیازهای شهروندان در حوزه مسایل شهری همچون حمل و نقل، کاربری زمین و سایر مطلوبیت ­های مکانی. با توجه به ابعاد گسترده و چند بعدی شهرها و سکونتگاه‌های انسانی، این رشته نیز ابعاد مختلفی دارد، از کیفیت زندگی تا ابعاد اجتماعی، سلامت و موارد دیگر. به همین علت دانشی چند رشته‌ای و یا فرا رشته‌ای تلقی می‌شود که در ارتباط با سایر حرفه‌ها و علوم همچون جامعه‌شناسی، جغرافیا، اقتصاد، معماری و موارد دیگر قرار می‌گیرد. داوطلبان کنکور شهرسازی می­توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد برنامه ­ریزی در یکی از گرایش ­های برنامه ­ریزی شهری، برنامه ­ریزی منطقه ­ای یا مدیریت شهری پذیرفته شوند. دروس آزمون کارشناسی ارشد برنامه­ ریزی شهری، منطقه ­ای و مدیریت شهری به شرح زیر است:

  1. زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) 30 سوال (ضریب 2)
  2. مباحث عمومی شهرسازی ایران 30 سوال (ضریب 3)
  3. مبانی نظری برنامه ­ریزی شهری، منطقه­ ای و مدیریت شهری 30 سوال (ضریب 3)
  4. تاریخ شهر و شهرسازی 25 سوال (ضریب 2)
  5. تحلیل آمار، فنون و روش­ های برنامه ­ریزی 25 سوال (ضریب 2)
  6. آزمون عملی تحلیلی تشریحی برنامه ریزی (ضریب 4)

پردیس کیمیافکر با بهره ­گیری از مجرب­ترین اساتید کشور و با به روزرسانی مستمر منابع آزمون ارشد برنامه ریزی شهری، منطقه­ ای و مدیریت شهری، کلاس­های آمادگی آزمون ارشد برنامه ­ریزی شهری، منطقه ­ای و مدیریت شهری، جزوات و بسته ­های آموزشی برنامه­ ریزی شهری، منطقه ­ای و مدیریت شهری، آزمون ­های آزمایشی برنامه ­ریزی شهری، منطقه ­ای و مدیریت شهری و متدهای آموزشی نوین جهت هماهنگی با تغییرات آزمون و برخورداری از درخشان ترین نتایج آزمون ارشد برنامه ­ریزی شهری، منطقه ­ای و مدیریت شهری در 8 سال گذشته (بیش از 60 رتبه تک رقمی) تا موفقیت و کسب نتیجه درخشان در کنار شما خواهد بود

منابع کنکور کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری

منابع آزمون کارشناسی ارشد برنامه ­ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری به کوشش کادر اساتید پردیس کیمیافکر و با توجه به سوالات آزمون ارشد برنامه ­ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری در 5 سال اخیر گردآوری شده است. با توجه به تجربیات سال ­های گذشته، سوالات آزمون ارشد برنامه ­ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری مشتمل بر به روزترین کتاب ها و مقالات تدوین شده توسط اساتید دانشگاه های برتر کشور (تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علم و صنعت و هنر تهران) است.

طبیعتا تسلط بر تمامی منابع فوق در بازه زمانی مطالعه برای کنکور امکانپذیر نیست از اینرو پردیس کیمیافکر به عنوان بزرگترین مرکز آمادگی آزمون های ارشد و دکتری شهرسازی در کشور با درخشانترین نتایج یک دهه اخیر، برنامه کلاس­ های آمادگی آزمون ارشد برنامه ­ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری، بسته ­ها و جزوات آموزشی آمادگی آزمون ارشد برنامه­ ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری و آزمون­ های آزمایشی ارشد برنامه ­ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری را با بهره­ گیری از به روزترین منابع و بالاترین کیفیت ممکن جهت کسب درخشان ترین نتایج آزمون برای داوطلبان این رشته فراهم کرده است.

 

جزوات کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری

جزوات کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری، جزوات کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری

برای مشاهده جزوات کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری

بسته آموزشی کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری

بسته آموزشی کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری، بسته آموزشی کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری